Monday, September 17, 2012

PSKPPS Antara Zon Lahad Datu 2012

Pesta Sukan Kebudayaan Perkhidmatan Pelajaran Sabah atau lebih dikenali sebagai PSKPPS telah pun bermula dari hari jumaat 14hb September hingga 15hb September 2012. Beberapa sekolah telah menjadi tuan rumah kepada beberapa kejohanan antaranya SMK. Silabukan tuan rumah untuk acara bola sepak, SK. Pekan 1 bagi acara bola tampar, SJK Chee Vun acara badminton dan beberapa acara lain yang terlibat. Sebanyak 9 orang guru-guru dari SK. Tungku terlibat dalam kejohanan kali ini dengan penyertaan dalam beberapa acara utama iaitu badminton, bola tampar dan bola sepak.







Sebanyak 4 zon iaitu Zon Tungku, Zon Silabukan, Zon Segama dan Zon Bandar bertanding bagi merebut tempat mewakili daerah Lahad Datu ke PSKPPS Tenggara yang akan diadakan di Kunak tidak lama lagi. 
Zon Tungku memenangi beberapa acara antaranya bola sepak, bola tampar dan badminton kategori veteran.  Walau bagaimanapun kemenangan bukanlah pengukur kepada kehebatan sesebuah sukan tetapi semangat dan nilai murni yang tinggi ketika bersukan sebenarnya menjadi teras kejayaan kelancaran sukan-sukan yang diadakan. Syabas kepada mereka yang berjaya dan semoga semangat kesukanan tinggi terus diamalkan ketika beraksi di peringkat yang lebih tinggi. 

No comments:

Post a Comment