Monday, September 24, 2012

Penutupan bulan kemerdekaan SK. Tungku, Lahad Datu

Pada 22hb September lalu, pihak sekolah telah mengadakan Program Penutupan Bulan Kemerdekaan yang berlangsung di dewan serbaguna SK. Tungku. Program di bawah kendalian Unit Kokurikulum sekolah ini bermula lebih kurang jam 7.45 pagi dan dirasmikan oleh Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan Hj. Bahajan.
Beberapa aktiviti telah diatur bagi memeriahkan lagi suasana sambutan kali ini antaranya tayangan perdana hari kemerdekaan, nyanyian lagu patriotik, pakaian beragam dan penyampaian hadiah kepada murid-murid yang memenangi beberapa program yang dianjurkan disepanjang bulan kemerdekaan.






















Majlis turut dihadiri oleh beberapa orang ibu bapa yang datang menyokong penyertaan anak-anak mereka dalam pertandingan yang dilangsungkan. Perjalanan majlis berjalan lancar, semua ajk-ajk program menjalankan tugas dengan baik. Tahniah kepada murid-murid yang berjaya dan semoga semua aktiviti yang dijalankan sepanjang bulan kemerdekaan akan dapat menyemai semangat patriotik serta memberi kesedaran betapa pentingnya memahami perjalanan atau rentetan kemerdekaan yang dicapai negara. Majlis berakhir lebih kurang jam 10.30 pagi. 

No comments:

Post a Comment