Sunday, June 3, 2012

Taklimat Sekolah Penyayang dan Pengurusan Kualiti Sekolah 2012

Pada 24hb Mei lalu, satu taklimat telah diadakan di pusat sumber sebaik sahaja tamat peperiksaan pada hari khamis lepas. Taklimat bermula jam 11.30 didahului oleh taklimat Sekolah Penyayang yang disampaikan oleh Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan B. Hj. Bahajan. Guru-guru diterangkan mengenai perlaksanaan Sekolah Penyayang dan fungsi serta tujuan ianya dilakukan.





Taklimat diteruskan oleh Pengerusi Jawatankuasa Kualiti Sekolah, En. Jabridin yang membincangkan tentang keseragaman semua fail-fail dalam sekolah dan beberapa penambahbaikan agar sistem pengurusan teratur dan kemas. Hal-hal seperti fail panitia, Misi dan Visi sekolah, fail meja dan hal-hal lain yang berkaitan juga turut dibincangkan dalam taklimat tersebut.





Taklimat diakhiri dengan majlis makan yang diadakan di kantin sekolah. Majlis makan ini merupakan sedekah salah seorang daripada kakitangan SK. Tungku. Guru-guru begitu sibuk menyiapkan keputusan peperiksaan beberapa subjek sebelum waktu cuti bermula. Beberapa keputusan telahpun diperolehi melalui analisis markah yang diperolehi daripada Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS). Sekolah mula bercuti bermula 26hb Mei dan kembali dibuka pada 11 Jun depan.





No comments:

Post a Comment