Monday, June 18, 2012

Perjumpaan Motivasi Kecemerlangan UPSR dan Merentas Desa

Satu perjumpaan telah diadakan pada jam 12.50 tengah hari tadi bertempat di Pusat Sumber sekolah. Perjumpaan yang dihadiri oleh semua guru itu membincangkan tentang Program Motivasi dan Kecemerlangan UPSR dan Program Merentas Desa yang akan diadakan bermula pada 27hb Jun hingga 29 jun bagi program pertama dan 30hb Jun untuk program kedua.





Perjumpaan juga dihadiri oleh Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan Bin Hj. Bahajan dan ketiga-tiga Penolong Kanan. Taklimat Program Motivasi dan Kecemerlangan UPSR disampaikan oleh Penolong Kanan Kurikulum, En. Idros, menerangkan tentang pengaturan penceramah yang akan dijemput untuk program tersebut selain pengumuman senarai jawatankuasa khas yang diumumkan oleh En. Jabridin bagi melancarkan perjalanan program tersebut. Turut dibincangkan ialah program Solat Hajat yang akan diadakan buat kali kedua iaitu pada 29hb Jun.




Satu jawatankuasa juga telah diwujudkan khas bagi program merentas desa yang akan diadakan pada 30hb Jun nanti. Beberapa permasalahan yang timbul berkaitan jawatankuasa serta perlaksanaan kedua-dua program tersebut juga diperbincangan dan diselesaikan dengan baik dan professional. Penolong Kanan Kurikulum, En Abd. Hasim juga turut menjelaskan tentang kehadiran gerko murid-murid yang akan diisi secara online selain cara pengendalian punggutan mata oleh para peserta larian merentas desa yang mewakili rumah sukan masing-masing. Pada bahagian akhir perjumpaan, Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan Bin Hj. Bahajan menjelaskan tentang keadaan kewangan sekolah dan menyarankan semua panitia-panitia menguruskan PCG mereka dengan baik. Perjumpaan berakhir lebih kurang jam 2.15 petang.

No comments:

Post a Comment