Wednesday, June 27, 2012

Hari pertama program Hari Motivasi dan Kecemerlangan SK. Tungku 2012

Hari pertama program Motivasi dan Kecemerlangan SK. Tungku berjalan lancar tadi dengan program pada hari ini dimulakan dengan subjek Bahasa Melayu dan diikuti oleh subjek Sains. Penceramah jemputan untuk subjek Bahasa Melayu, Hj. Suhaimi b. Kasuari memulakan program hari ini dengan memberi ceramah teknik menjawab soalan kertas 2 Bahasa Melayu. Ini merupakan lawatan beliau kali kedua sejak pertama kali hadir memberikan ceramah pada tahun 2009.
















Penceramah jemputan kedua untuk subjek Sains, En. Mohd Ali Masyhum dari SK. Cenderawasih menyambung program kedua untuk hari ini dengan menerangkan aspek-aspek yang perlu diketahui sebelum menjawab soalan selain menyampaikan teknik menjawab soalan untuk bahagian aneka pilihan. Kedua-dua penceramah memberi perubahan dan impak yang besar kepada semangat dan pengetahuan murid pada hari ini kerana kebanyakan teknik yang didedahkan diambil dari pengalaman sebagai pemeriksa dan pengetahuan dari perkembangan terkini pengajaran subjek-subjek berkenaan.












Program untuk hari kedua akan dimulakan esok dengan subjek Bahasa Inggeris akan memulakan program diikuti oleh subjek Matematik. Diharap murid-murid dapat memanfaatkan ilmu yang diperolehi melalui program yang dijalankan hari ini. 

No comments:

Post a Comment