Thursday, November 3, 2011

Program membaca 1 Malaysia

Program membaca 1 Malaysia telah dilaksanakan dengan jayanya pada hari ini. Aktiviti yang bermula pada jam 9 pagi itu disertai oleh semua murid-murid dan berakhir pada jam 9.33 minit pagi. Program ini dijalankan selaras dengan matlamat kementerian dan kerajaan untuk memupuk minat membaca di kalangan masyarakat.  Murid-murid akan membaca selama lebih kurang setengah jam di bawah jagaan guru yang menjaga kelas terbabit.







Minggu ini juga menyaksikan proses penghantaran semula buku teks murid-murid ke SPBT sekolah.  Guru SPBT sekolah, Pn. Ruswin menguruskan penghantaran buku teks oleh murid-murid secara berperingkat-peringkat mengikut tahun masing-masing. Beliau turut dibantu oleh murid-murid yang dilantik untuk membantu pengurusan berjalan lancar.


Pada sebelah tengah hari pula Mesyuarat RMT pula diadakan bertempat di Pusat Sumber sekolah. Mesyuarat membincangkan tentang hal-hal berkaitan dengan perlaksanaan RMT. Turut dibincangkan juga pendaftaran murid-murid tahun 6 ke tingkatan 1 yang akan bermula pada minggu akhir persekolahan. Penerangan ringkas diberikan oleh Penolong Kanan HEM SK. Tungku, Pn. Hjh. Umai Kalsum mengenai persediaan dokumen bagi melengkapkan fail murid-murid tahun 6 untuk di bawa ke pendaftaran sekolah menengah nanti.





No comments:

Post a Comment