Saturday, November 12, 2011

Liga Winning Eleven 2011 Playstation

Pertandingan liga Winning Eleven Playstation 2011 telah diadakan buat tahun kedua selepas edisi pertama berjaya dilaksanakan awal tahun ini. Pertandingan tahun ini menyaksikan 13 pemain berentap merebut pemenang bagi tahun 2011. Setiap pemain dengan kelab bola sepak masing-masing dibahagikan kepada 2 kumpulan iaitu kumpulan A (6 pasukan) dan kumpulan B (7 pasukan). Empat pasukan teratas di setiap kumpulan akan layak ke peringkat suku akhir. Ini merupakan sebahagian daripada usaha guru-guru yang tinggal di kawasan sekolah merapatkan hubungan silaturrahim dengan peserta-peserta lain yang terdiri dari rakan-rakan rapat dari kampung berdekatan. Selain menikmati keseronokan bersaing dengan peserta lain, ia juga dapat mengisi masa lapang dan meredakan sedikit  fikiran dari kesibukan berkerja dan juga urusan harian.


Anjuran kali kedua ini tampak sengit berbanding anjuran pertama kerana kesemua peserta mempunyai kemahiran serta penguasaan lebih baik dibandingkan anjuran sebelumnya. Pada anjuran sebelumnya iaitu sesi 2010-2011, ianya di buat bermula bulan Oktober tahun lalu dan berakhir awal tahun ini. Pada pertandingan tersebut, sebanyak 12 pemain mengambil bahagian dan dimenangi oleh Ken@Jamanie yang menggunakan Kelab Manchester United menewaskan Tom@Sukri yang menggunakan Atletico Madrid dengan keputusan 4-2.



Biarpun pertandingan ini tidak menawarkan hadiah kepada pemenang ia bukan lah masalah kepada para peserta kerana matlamat utama pertandingan yang dibuat secara tidak rasmi dan terhad kepada rakan-rakan terdekat ini ialah merapatkan hubungan sesama rakan, bertanya khabar  serta sebagai pendedahan baik untuk mental para peserta menghadapi dan mengendalikan sesuatu situasi terutamanya dalam sesuatu pertandingan. Kemungkinan pada anjuran akan datang hadiah akan ditawarkan bergantung pada perbincangan dengan rakan-rakan. Apa pun saya ucapkan semoga berjaya kepada semua peserta.

No comments:

Post a Comment