Saturday, September 14, 2013

PSKPPS Zon Tungku Bola Tampar 2013

Kejohanan tahunan PSKPPS bagi Zon Tungku telah bermula tadi (13hb September) didahului oleh sukan bola tampar. Pertandingan diadakan di gelanggang bola tampar SMK Tungku menyaksikan perlawanan pembukaan antara pasukan SK. Tungku menentang pasukan tuan rumah kejohanan kali ini SMK. Tungku. Perlawanan dimulakan sekitar jam 4.30 petang dan berlangsung 2 set mengikut format "best three". Kedua-dua pasukan sudah berada di kawasan gelanggang permainan sekitar jam 4 lebih dan melakukan sesi pemanasan sebelum perlawanan bermula. Pasukan SK. Tungku diwakili oleh Penolong Kanan Kurikulum, En. Idros, Rizali, Henry, Nurulla, Mazlan, Mohd. Erwin, Wan Maliki, Hamit, Rizwan dan Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan sebagai pengurus pasukan.




Perlawanan bermula seimbang pada babak awal perlawanan sebelum pasukan SK. Tungku memenangi perlawanan pada set pertama. Persaingan agak sengit pada set kedua menyaksikan kedua-dua pasukan saling berusaha menjarakkan kedudukan mata. Namun pasukan SK. Tungku melengkapkan kemenangan pada set kedua dan menamatkan perlawanan yang mengambil masa lebih kurang 45 minit.













Perlawanan turut disaksikan oleh rakan-rakan sejawatan dan juga penyokong-penyokong yang terdiri daripada rakan-rakan sepermainan ketika para pemain SK. Tungku berlatih di gelanggang bola tampar sendiri di sekolah. Selepas sahaja para pemain bersalaman  dan berehat sebentar, sebahagian daripada para pemain SK. Tungku terutamanya meneruskan aktiviti sukan mereka dengan bermain sepak takraw. Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan turut terlibat dalam permainan tersebut. Masing-masing kelihatan menunjukkan kemahiran bermain meskipun kesemua mereka sudah lama tidak bergiat aktif dalam takraw. Pengetua SMK. Tungku turut hadir menyaksikan pertandingan tersebut selain mengadakan sedikit perbincangan dengan Guru Besar SK. Tungku En. Marjan.








Kejohanan rasmi bermula esok (14hb September) di perkarangan sekolah SMK. Tungku. Beberapa acara dipertandingkan pada edisi kali ini seperti sukan bola sepak, badminton, bola jaring, sepak takraw, catur, dart, ping pong dan futsal bertempat di SMK Tungku. Manakala futsal pula diadakan di gelanggang futsal Felda Sahabat 16.


No comments:

Post a Comment