Sunday, April 22, 2012

Solat Hajat SK. Tungku 2012

Pada 12 hb April lalu, Majlis solat hajat telah diadakan bertempat di Surau SK. Tungku. Majlis diadakan seawal jam 6 petang bersama-sama dengan murid-murid tahun 6. Majlis diserikan lagi dengan kehadiran ibu bapa tanda sokongan mereka terhadap majlis tersebut. Sebelum itu, murid-murid tahun 6 telah bersama-sama dengan guru-guru membersihkan kawasan sekeliling surau bermula jam 3.00 petang.

Buat pertama kalinya surau sekolah menjadi tempat untuk majlis solat hajat. Sebelum ini Masjid Kg. Mundas menjadi tempat tradisi warga sekolah dan ibu bapa mengadakan solat hajat yang ditujukan khas untuk murid-murid yang bakal menghadapi peperiksaan UPSR kelak. Bacaan yasin turut dilakukan bersama-sama hadirin di surau tersebut.

Majlis mendapat sambutan sangat menggalakan dari ibu bapa dan murid-murid. Penolong Kanan Kurikulum, En. Idros A. Kampak selaku wakil dan penganjur majlis memberi sedikit ucapan kepada para hadirin sebelum mereka dijemput menjamu makanan yang disediakan di kantin sekolah.










Diharap dengan terlaksananya majlis ini, murid-murid SK. Tungku khasnya tahun 6 akan bersemangat untuk mencapai kejayaan dalam UPSR nanti. 


No comments:

Post a Comment