Friday, January 6, 2012

Permulaan musim persekolahan 2012 : Berpindahnya seorang guru

Musim persekolahan telah pun bermula. Pada 4hb Januari 2012, kelas-kelas kembali ceria menerima kehadiran murid-murid sama ada baru atau pun lama. Walau pun begitu permulaan tahun 2012 ini tidak seperti tahun lalu bagi guru-guru sekolah ini apabila salah seorang guru J-Qaf telah berpindah ke sekolah baru iaitu SK. Kepayan, Kota Kinabalu. Ustazah Dayang Maimun Awg. Binting telah berkhidmat di sekolah ini selama 5 tahun bermula  2007 hingga 2011. Beliau merupakan antara tenaga pengajar penting sekolah ini yang telah banyak mencurahkan jasa dan ilmu serta kerjasama kepada murid-murid mahu pun pihak sekolah.





Berikut merupakan sepotong ayat yang mengambarkan perasaan beliau semasa saya bertanyakan khabar serta ucapan tahniah kepadanya.
"hehehe...s'bnr aku tau bah poch, 15hb tu lgi kuar kputusannya tp aku mls bising2&kasi tau org d'skolah sedih bah jua aku ni mau pindah nda bole d'ungkap..c min lah org first yg ku kasi tau lps tu sma c tini & abg usup, tu pn lps 6 hari:)))mgkin c min kali yg kasitau dorg jumaat lps dorg dtg isi borng spba, bkn smua guru sk tungku tau aku dpt pindah...ko sudh isi kah poch??ko pilih brpa thn 58@60thn???poch jan lupa jmput aku kalau ko buat walimah nnti aah he:))tida sudh thn dpn aku d sk tungku poch sedihnyaaaaaa:(((minta maaf aahh poch sma ko, c mazlan, c lah, c awg&semualah guru2 lelaki kalau ada t'salah ckp, t'singgung ckp, t'kasar ckp, t'umpat dll 0-0 aah..kalau guru2 pempuan nntiku psn sma c min @ c tini ja(^_^)"
Di harap beliau dapat meneruskan semangat dan kegigihan beliau mencurahkan ilmu dan tenaga di sekolah baru. Kami doakan semoga berjaya.

No comments:

Post a Comment