Tuesday, July 5, 2011

Kejohanan Sukan Sekolah SK. Tungku 2011

Kejohanan Sukan Tahunan SK. Tungku telah berlangsung bermula 27hb Jun dan berakhir secara rasmi pada 2hb Julai lalu. Kejohanan yang menghimpunkan sukan permainan dan olahraga itu secara rasminya dimenangi oleh Rumah Nuri (Hijau), kedua Rumah Enggang (Kuning), ketiga Rumah Merak (Merah) dan keempat Rumah Helang (Biru). Beberapa acara permainan dipertandingkan iaitu bola sepak lelaki, sepak takraw lelaki, bola tampar lelaki dan perempuan dan bola jaring untuk perempuan. Turut dipertandingkan acara lompat tinggi, lompat jauh dan lontar peluru. Semua acara dipertandingkan dalam dua kategori iaitu kategori lelaki dan perempuan A dan kategori lelaki dan perempuan B. Majlis perasmian dan penutupan kejohanan dilakukan oleh Guru Besar SK. Tungku, En. Ahmad Sallehan B. Arifin.










Menang kalah adalah adat mana-mana pertandingan, yang penting semua pihak yang terlibat berkerjasama bagi memastikan kejohanan kali ini berjalan seperti yang dirancang.








Disamping murid-murid lain sibuk menyaksikan atlit rumah sukan mereka beraksi, ada juga guru-guru yang meluangkan masa bertanding sesama sendiri.






Rakan setugas


Apa pun syabas kepada semua guru-guru kerana menjayakan sukan pada tahun ini. Terima kasih juga ditujukan kepada rakan jurugambar iaitu En. Eransha kerana kerjasama beliau dalam merakam babak-babak menarik sepanjang kejohanan berlangsung. Sebahagian gambar-gambar aksi disebalik tabir sukan SK. Tungku juga boleh didapati di bahagian galeri gambar di laman web SK. Tungku.


4 comments:

  1. kenapa sifu tu tertunduk....aduyai...kalah lagi rumah sukan aku nih...he3

    ReplyDelete
  2. Wahahahhaa.. begitu laitu der.. nda ada nasib lagi ni tahun

    ReplyDelete
  3. lontar peluru tu sya menaaaaaaaang he3

    ReplyDelete
  4. ooo...kamu kutuk aku aaaaa !!!
    @Der...kalah tipis jak bah tapi larian hampir 80% kita bolot.

    ReplyDelete