Thursday, May 17, 2012

Sambutan Hari Guru SK. Tungku 2012

Sambutan Hari Guru peringkat sekolah SK. Tungku telah berjaya dilaksanakan dengan meriah. Murid-murid telah berkumpul di dalam Dewan Serbaguna seawal jam 7 pagi. Para guru-guru yang terlibat dengan jawatankuasa yang dibentuk telah pun bersedia melaksanakan majlis tersebut yang telah disiapkan sejak kelmarin. Majlis bermula dengan kedatangan Guru Besar, En. Marjan Bin Hj. Bahajan diiringi oleh Penolong Kanan Kurikulum, En. Idros A. Kampak ke dewan. Majlis bermula sekitar jam 7.30 itu dimulai dengan nyanyian Negaraku dan Sabah Maju Jaya.





Majlis diteruskan dengan bacaan doa oleh Ustaz Jam'aus dan diikuti dengan ucapan perasmian oleh Guru Besar SK. Tungku, En. Marjan Bin Hj. Bahajan. Bacaan Ikrar Guru dan nyanyian lagu Guru Malaysia oleh guru-guru mengisi acara seterusnya yang dipersembahkan dihadapan murid-murid. Seterusnya, Ketua Pelajar, adik Khairunnisa Zahida binti Rizali memberikan ucapan Selamat Hari Guru mewakili pihak murid-murid SK. Tungku.
















Majlis diserikan lagi dengan persembahan oleh murid-murid Prasekolah dan murid-murid perdana yang diselangselikan dengan cabutan bertuah untuk murid-murid dan juga untuk para guru. Murid-murid membuat persembahan nyanyian dikir barat, berpantun, bercerita dan lain-lain nyata menarik perhatian bukan sahaja para guru malah juga murid-murid yang menonton persembahan tersebut.  

















































Seterusnya majlis berpindah tempat ke Pusat Sumber yang mana acara pemberian cenderahati, memotong kek dan acara bertukar hadiah diantara guru-guru diadakan. Acara bertukar hadiah ini telah pun dirancang lebih awal yang mana satu cabutan nama-nama guru dilakukan oleh setiap guru terbabit. Guru tersebut akan memikirkan hadiah yang akan dibeli untuk diberikan kepada nama yang dipilihnya sebelum acara tersebut berlangsung. Majlis kemudian diakhiri dengan guru-guru menjamu hidangan yang disediakan. Selamat Hari Guru diucapkan kepada guru-guru SK. Tungku dan rakan-rakan lain yang bergelar guru.



































No comments:

Post a Comment